Jak dělám to SEO? – Analýza klíčových slov

Už jsem to načal v předchozím příspěvku. Ale tady to ještě zopakuji. Právě analýza klíčových slov je jedna z nejdůležitějších věcí, kterým byste se měli při optimalizaci zabývat. A měli byste se tím zabývat dříve než začnete psát texty a samotný web vytvářet. Jinak budete dělat tu samou práci 2x.

Za součást analýzy klíčových slov považuji také analýzu konkurence. Je potřeba zjistit jak si stojí, o čem píše, na jaké fráze cílí a také kolik zpětných odkazů míří na konkurenční stránku. Pokud je konkurence příliš silná, pak možná zjistíte že v rámci vašich financí či času není efektivní cílit a vysoce konkurenční slova a je snazší zabývat se jinými frázemi.

 Jak na analýzu?

Máte-li svůj web, který je nějak tématicky zaměřený, tak první co je potřeba udělat je zamyslet nad tím jak lidé asi budou toto téma vyhledávat. Určitě vás napadnou nějaká klíčová slova, který to vystihují. Když jich pár najdete, pak můžete využít nástroj pro návrh klíčových slov v adwords, který vám napoví jaké další fráze je možné použít. Tím najdete další fráze a zase na novo. Je to takový cyklus, kdy budete hledat ta nejlepší slova.

Je vhodné sledovat zejména konkurenci na dané klíčové slovo a také hledanost. Když vás nějaké slovo zaujme, pak ještě můžete využít statistiky hledání na českém seznamu ať zjistíte jak si vede.

Po té zkuste pomocí vybraných frází vyhledat konkurenční weby a mrkněte se jak vypadají, o čem píší a zda-li je to přímá konkurence nebo se můžete nějak doplňovat. (Pomůže vám to při budoucím linkbuildingu). Někdy také používám google trends abych zjistil jestli se některé fráze nevyskytují jen s nějakým trendem.

Vím že ranky webů nejsou to nejlepší čím se řídit při posuzování kvality kvality webů ale může to být dobrý pomocný parametr. Já osobně sleduji stáří webu, počet odkazů, které na ně vedou, odkud na ně vedou, pokud to lze tak návštěvnost nebo jí minimálně odhadnout. Čím konkurenčnější slovo máte tím hůře se vám na něj bude optimalizovat.

Long tail

Long tail znamená, že na váš web chodí lidé z velkého množství klíčových slov. Na některé fráze přijde třeba jen jeden člověk měsíčně ale když takovýchto frází budete mít hodně, pak k vám bude chodit i hodně uživatelů.

Dalším faktorem je, že čím více máte klíčových slov, ze kterých na váš web návštěvníci chodí, tím je to pro vás lepší. Jestliže se na jednu frázi začnete klesat ve výsledcích dolů, pak vás to nemusí natolik trápit, protože jiné vás podrží. Zkrátka nebudete tolik závislý na hledání určité fráze a budete mít stabilnější návštěvnost z výsledků hledání.

Delší fráze

Obecně se dá říct, že čím více slov má fráze, na kterou optimalizujete, tím snazší je na tyto fráze optimalizovat. Jestliže máte web, který má vysokou konkurenci, pak je daleko jednodušší optimalizovat na víceslovné fráze. Získáte tak daleko lepší výkon za méně práce než kdybyste se snažili optimalizovat na jedno vysoce konkurenční slovo.

Závěrem

Na začátku jsem psal že analýza je jedna z nejdůležitějších částí optimalizace pro vyhledávače. To co byste si měli odnést pokud budujete web jsou zejména tyto body:

  1. Na delší fráze se snadněji optimalizuje
  2. Zhodnoťte dobře konkurenční weby a využijte jejich slabiny
  3. Čím více frázemi půjde váš web najít tím lépe pro vás

Asi se dá o Analýze klíčových slov napsat i více. Na první pohled to vypadá, že je to jednoduchá práce ale opak je pravdou. V zásadě s každou frází, která se vám líbí opakujete stále dokola ty samé činnosti a snažíte se zjistit, které jsou pro vás nejlepší. A těch vrází není málo, takže je to docela dlouhý proces.

Poslední část nebude nějaký návod ale spíše se budu snažit napsat něco o mém přístupu k SEO optimalizaci. A nejlépe to právě vystihuje věta Optimalizace pro lidi ne pro vyhledávače.

 
Příspěvek byl publikován v rubrice Rady se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 komentářů u Jak dělám to SEO? – Analýza klíčových slov

  1. Jiří Leskot napsal:

    Analýzu klíčových slov zanedbávám i přesto, že vím, jak je důležitá. Zvláštní. Díky za připomenutí.

  2. Turek napsal:

    pořádně nastudovat hladnost a konkurenci je základ. Taky jsem se tím hodněkrát strestal, že jsem tento krok nepraktikoval. Teď když hledám inspiraci o čem na dané téma napsat, tak s kouknu na hladnost long tailů na skliku a začnu psát.

  3. kanter napsal:

    ja vytváram také weby kde je málo klučových slov a spolieham sa skor na to že sa presadím s jedným klučovým slovom, ktoré mi posiela stovky návštev denne

  4. Provident napsal:

    Díky, ta analýza je hodně šikovný nástroj. Hned jsem zkusil a uvidíme jak to bude fungovat.

  5. Primelinks napsal:

    Určitě zásadní věc zkoumat tuhle problematiku, kdo bude mít štěstí, uspěje i bez analýz klíčových slov, ale jak se ví, štěstí přeje přece jen připraveným, kteří vesměs ví, co dělají, super článek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>