Jak dělám to SEO? – Linkbuilding

V minulém článku jsem psal o tom jak má správně odkaz vypadat a co je důležité pro vyhledávače. Dnes si povíme něco o tom kam odkazy umisťovat a jak budovat své odkazové portfólio.

Jak získat zpětné odkazy?

Nejznámější metodou je určitě registrace webů do katalogů. Spousta linkbuilderů vám toto nabídne jako první. Určitě znáte nabídky typu 1 katalog = 5Kč, registrace do 500 katalogů za xy Kč apod. Z mé zkušennosti jsem došel k závěru že masová registrace do katalogů je ve většině případů poměrně zbytečná investice.

Zpětný odkaz a jeho okolní text by měl být pokud možno vždy unikátní a při registraci do kvanta katalogů to stejně nedodržíte. Já osobně registruji mé weby tak do 10-20 katalogů a vždy se snažím napsat unikátní texty.

Výměna odkazů s jinými weby

Toto je další častý způsob jak zpětné odkazy získat. A je to také jeden z nejlepších způsobů, které můžete udělat. Důležité je však vždy dodržet to abyste odkazy měnili s weby, které jsou tématicky podobné. Já si vždy položím otázku. Může návštěvníky daného webu zajímat můj web? Pokud ano, pak je vhodný pro výměnu odkazů.

Dalším důležitým faktorem je aby na webu, se kterým odkaz měníte nebylo vyměněných odkazů spousta. Řekněme, že tak do deseti. Čím víc je na webu odkazů tím menší mají jednotlivé odkazy pro vás váhu. Nehledě na to, že kdyby odkazů bylo opravdu hodně a vyhledávače se rozhodnou že je to jen linkfarma, tak tyto odkazy zřejmě vyignorují úplně. Zkrátka všechno z rozumem.

Odkazy nemusíte měnit jen stylem já na tebe ty na mě tzv. 2way ale třeba přes třetí web (3way) nebo i více webů navzájem. Někdy to smysl má, jindy ne. Záleží na tématické příbuznosti. Například mám-li web (Web A), který zřejmě bude zajímat návštěvníky jiného webu (Web B), se kterým chci vyměnit odkazy, ale návštěvníky mého webu už nebude zajímat web B. Pak je dobré odkázat stylem B>A a najít nějaký vhodný web C ze kterého odkážu stylem C>B. Jestliže udělám ještě odkaz A>C, pak mi vznikne uzavřený kruh. (Což může být někdy i na škodu).

Úplně nejefektivnější je měnit odkazy s weby, které se na vybrané klíčové slovo vyskytují vysoko ve vyhledávání. Nicméně s takovými weby se odkazy mění těžko, protože to bývají vaši konkurenti a ti vás zřejmě podporovat nebudou. Z největší pravděpodobností tak budete měnit odkazy s weby tématicky podobnými a ne úplně stejnými.

Nebojte se také měnit odkazy na stránky spřátelené weby apod. A na vašem webu si také udělejte podobnou stránku. Nemá to kdoví jakou hodnotu ale dle mého je tato hodnota větší než hodnota odkazu v katalogu a nestojí příliš velké úsilí.

Linkovací systémy, PR weby, sociální sítě

O těchto třech věcech píšu pod jedním nadpisem, protože dle mého mají zhruba stejnou hodnotu pro vyhledávače. Větší než katalogy a menší než výměnu odkazů s jinými weby. Každopádně je to jedna z dalších variant jak zpětné odkazy poměrně snadno a rychle získat.

Stejně jako v předchozích případech je vždy nutné psát originální texty jak odkazů textu okolo. Co se linkovacích systémů a sociálních sítí týče, tak je vhodné aby váš web byl poutavý ať je sdílen dalšími lidmi dál. Jednak získáte nějakou tu návštěvnost a také možná další odkazy navíc.

Budování značky

Když už jsem mluvil o sociálních sítích, tak bych rád pokračoval něčím co nazývám budováním značky nebo také známosti webu. Jde především o efekt tvorby přirozených odkazů, které jsou vůbec to nejlepší co Vás může potkat a o co byste se měli snažit.

Jestliže je váš web zajímavý pro lidi, píšete o zajímavých nebo exkluzivních věcech, které lidi zajímají, tak vás začnou propagovat i dále. Blogeři na Vás odkážou ve svých článcích, diskutéři v diskusních fórech a jiní lidé na sociálních sítích. Vznikají tak další přirozené odkazy, které získáte.

Tento efekt je možné vyvolat tím že sami odkazujete na jiné blogery, zajímáte se o společné téma, navzájem si komentujete příspěvky apod.

Nofolow odkazy

Možná se to na první pohled nezdá ale i nofolow odkazy mají pro vyhledávače význam. Sice nebude nikterak velký ale rozhodně není nulový. Tyto odkazy nejčastěji získáte pomocí komentářů na cizích webech. Stačí zadat nějakou frázi do vyhledávače najít nejnovější příspěvky blogerů a vesele komentovat. Většinou se také nachází na diskusních fórech a dalších místech, kde se lidé baví navzájem aniž by to autor webu mohl ovlivnit.

Dalším místem jsou různé SEOmaty a podobné hračky na zhodnocení webu. Většinou výsledky obsahují odkazy na váš web. Výsledek se na mnoha takových webech uloží a vyhledávače jej zaindexují.

Další možnosti

Možností jak získat zpětné odkazy je spousta. Kdybych měl popisovat každou zvlášť, tak tento článek je extrémně dlouhý. Další možnosti, které využívám proto vypíšu pouze v bodech.

  • Vlastní weby
  • Uživatelské profily na webech umožňují často vložení odkazu na web
    • Seznamky
    • Diskusní fóra
    • Herní weby
    • Zpravodajské weby
    • A další.
  • Záložkovací služby
  • Toplist.cz
  • Založení podpůrného webu
  • RSS agregátory
  • A mnohé další

Pro další inspiraci se můžete podívat na sem na článek, kde se dozvíte minimálně 50 způsobů jak zpětný odkaz získat :-)

Co bude příště?

V příštím článku se dozvíte něco o tom jaký pohled mám na analýzu klíčových slov. Tak nějak jsem si uvědomil, že tyto články píšu naopak. Od těch nejméně důležitých po ty nejdůležitější. A právě analýza klíčových slov by měla předcházet všemu co jsem zde napsal. Až když si ujasníte na jaká slova a fráze budete cílit, tak teprve po té můžete dělat další věci.

 
Příspěvek byl publikován v rubrice Rady se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 komentářů u Jak dělám to SEO? – Linkbuilding

  1. Počasí napsal:

    Jen bych měl takový návrh, nechtěl by jsi udělat seriál, ve kterém by jsi v praxi ukázal jak využíváš tyhle tvé rady ohledně seo? Napadlo mě, že by jsi postupně tvořil on nuly nějaký web a průběžně by jsi psal o tom jak postupuješ (volba domény, volba klíčových slov, atd) od úplného začátku k fungujícímu a vydělávajícímu webu. Co říkáš? :)

    • Bronzi napsal:

      Já už jsem o tomto přemýšlel dříve. Mám ale obavy, že bych to chtěl v dobrém světle ukázat a ono by to nakonec nefungovalo :-D . … Já totiž řeším tvorbu webů trochu jinak než asi většina lidí. Dělám několik webů na různá témata a něco se chytí.

      V podstatě nepotřebuju aby se chytl každý web co udělám. A když po nějaké době zjistím, že se nedaří, tak práci končím a přesouvám se jinam.

      • Miškin napsal:

        Tak nám to převeď na více webech :)

      • Gadget napsal:

        To je jasne ze nie kazdy web sa uchyti, ale urcite by bolo zaujimave podobny projekt sledovat… Aj ked by sa nakoniec neuchytil, ale myslim si ze i ten samotny postup by bol zaujimavy a pre mnohych dokonca i naucni ci inspirujuci :) .

    • Pavel Ungr napsal:

      Ano! Od nového webu až po penalizaci Googlem, prosím!

  2. Metro Praha napsal:

    ještě jeden způsob doporučuju výměna článků s odkazem s jinými weby – ty napíšeš na svém webu o mém webu a já na svém o tvém..

  3. Provident napsal:

    Díky, hodně zajímavé a věcné!

  4. Dobrý den,
    Naprosto souhlasím s tím, že investice do hromadné registrace do katalogů jsou vyhozené peníze, případně čas. To samé publikování článků na free PR webech. Hold dnes už opravdu platí, že kvalita je důležitější než kvantita.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>