Jak dělám to SEO? – OffPage faktory

V předchozím příspěvku jsem vypsal několik OnPage faktorů, které jsou dle mého nejdůležitější a které stojí za pozornost. V tomto díle se zaměříme na další část SEO optimalizace a to na offPage faktory.

Pod tímto pojme se skrývá vše mimo samotný web, co nelze ovlivnit nebo to co lze ovlivnit složitěji než jen změnou nějaké části na vašem webu. A právě tyto faktory jsou pro vyhledávače mnohem důležitější než to co máte přímo na vašem webu. Zejména proto, že na ně nemáte tak velký vliv a nelze s nimi snadno manipulovat.

Mezi nejdůležitější offPage faktory patří zejména zpětné odkazy a jejich tvar. Avšak zde můžeme také zařadit i stáří webu, klíčová slova v textu domény a možná i nějaké další věci o kterých každý mlčí. Možná bych zde zmínil svůj dřívější článek Jak vyhledávače poznají kvalitní obsah. Minimálně google sleduje zda nějaký uživatel neklikl po návštěvě nějakého webu na tlačítko zpět. Do jaké míry to ovlivňuje výsledky těžko říct. Dalším prvkem mohou být sociální faktory. Zejména co se googlu týče a jeho tlačítek +1.

Vzhledem k tomu, že většina z toho co jsem vypsal nelze ovlivnit, tak se budeme zabývat jen tím co ovlivnit lze a má také největší vliv. To jsou zpětné odkazy na Váš web.

Zpětné odkazy

V tomto článku nebudu ani tak řešit to jak zpětné odkazy získat. To si nechám až na článek příští. Spíš se budu snažit popsat to jak by měl takový odkaz vypadat a jak s nimi pracovat.

Nejdůležitější část zpětného odkazu je jeho samotný text. Ten by měl obsahovat klíčové slova nebo fráze, na které chcete cílovou stránku optimalizovat. Předpokládám, že určitou stránku budete chtít optimalizovat na několik různých klíčových slov. V tom případě pro různé odkazy používejte různá klíčová slova a jejich různé varianty.

Nebojte se ani občasného použití prázdných frází jako „najdete zde“ apod. Je to daleko přirozenější než kdyby na stránku vedly jen odkazy obsahující klíčová slova.

Titulek odkazu

Titulek se zobrazí po najetí na odkaz. Je vhodné do něj krátce napsat co konkrétně odkazová stránka obsahuje a není na škodu opět použít nějaké to klíčové slovo. Když pak nějaký uživatel najede na odkaz alespoň zjistí více informací a vyhledávače tento text určitě také nějakým způsobem využijí.

Okolní text

Další velmi důležitou částí je text kolem odkazu. Vyhledávače jej indexují a pokud je tématicky podobný stránce, na kterou odkaz vede, tak vám to velmi pomůže. Vždy se snažte aby i text okolo byl smysluplný a tématicky podobný.

Tématická příbuznost

Odkazy, které vedou na váš web byste měli vždy umisťovat na weby, které jsou s vaším tématicky podobné, případně se nějakým způsobem doplňují. Každý zpětný odkaz by měl být vytvořen tak, že může nějakým způsobem zajímat návštěvníka webu, na kterém je odkaz umístěn. V takovém případě to bude mít váhu i pro vyhledávače.

Nofolow odkazy

Na první pohled se může zdát, že odkazy s atributem rel=“nofolow“ nemají pro vyhledávače žádný význam. Opak je však pravdou. Samozřejmě, že jejich hodnota není nikterak závratná ale rozhodně není nulová. Píšu to zde hlavně proto, že většina webů, kde lze přidávat komentáře umožňují přidat i váš odkaz jenže právě s nofolow. Jestliže máte možnost na takový web váš odkaz přidat, udělejte to.

Klíčová slova v názvu domény

I přestože nedávno google snížil vliv klíčových slov v doméně. Neznamená to, že nemá žádný význam. Pokud máte možnost do domény klíčové slovo umístit, udělejte to. Sice to není již takové terno jako dřív ale rozhodně vám to neublíží a určitě vám to trochu pomůže. Minimálně se to může lépe pamatovat samotným návštěvníkům a pro ty děláme weby především.

Závěrem

Doufám, že vám takovéto shrnutí alespoň částečně pomohlo. Asi zde nepíšu nic co se nedozvíte jinde ale jsou to ty informace, které já považuji za důležité.

V dalším díle se podíváme jak budovat zpětné odkazy, kde je možné je přidat a jak na to.

 
Příspěvek byl publikován v rubrice Rady se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 komentářů u Jak dělám to SEO? – OffPage faktory

  1. VK napsal:

    Já na tom dělám… :D .

  2. Honza napsal:

    O důležitosti textu v názvu domény jsem stále přesvědčen. Seznam tuto důležitost navýšil takovým způsobem, že nevím o ničem důležitějším v této době.
    A Google na tom není o moc lépe.
    Jako příklad dávám 365her.cz, který jsem všude strkal dopředu na frázi „minihry“. O hodně později jsem koupil doménu minihry.org.
    Výsledky si můžete prohlédnout sami.

  3. Radek napsal:

    Název domény je teď u Seznamu dost cenný, i když v případě „miniher“ je to jen malý rozdíl /když jsem se teď díval, tak byly minihry.org jen o pozici pod 365her.cz/.
    Dobrá doména je plus, ale není zásadní a dá se to ovlivnit imho i silnějšími faktory.

    • Bronzi napsal:

      Ono na první stránce, v první pětce, může rozdíl jednoho místa dělat rozdíl návštěvnosti o 20 i více procent, což zásadní je :-)

  4. Michal napsal:

    Název je důležitý, doména smysl má. Ale je fakt, že obsah dělá víc.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>