Kam dát reklamy aby byly výdělečné?

Tento příspěvek jsem se rozhodl napsat jako reakci na článek Internetové portfolio červen 2012 od Turka, kde se zmiňuje o svém průvodci po Toskánsku. Na něj se můžete podívat zde. S úvodní myšlenou, že přivést na web návštěvníky je jedna věc ale přivést takové, kteří budou klikat na reklamy je věc druhá. Proč jim ale nejít naproti? Tento článek prosím neberte jako poučování ale můj názor na to jak bych na to šel já.

Odpověď na otázku „Kam dát reklamy aby byly výdělečné?“ je vcelku snadná a dala by se shrnout do jedné kratičké věty. Než se k ní však dostaneme, tak bych se rád zamyslel nad tím, na jaké reklamy rádi kliknete? Po krátkém zamyšlení zřejmě dojdete k závěru že na takové které vám nějak usnadní další hledání na webu. Takže jednoduše reklamy musí být tématicky podobné s webem.

Turek na svém webu nabízí zájezdy a ubytování od Invie ale o možnostech ubytování  na svém webu vůbec nepíše. Ke každému článku bych přidal odstaveček o možnostech ubytování v dané lokalitě, na jak dlouho bych se měl ubytovat abych stihl všechno vidět. Dalo by se tak očekávat že článek přitáhne lidi, kteří se chystají ubytovat a reklama bude mít daleko větší úspěšnost.

Další problém týkající se výdělečnosti reklam je jejich umístění. Co když na webu mám ty správné lidi a v dostatečném počtu jenže si reklamy nevšimnou. Obecně vzato jakékoli bannery po stranách nebo v hlavičce příliš nefungují. Konkrétně na zmíněném webu o toskánsku si jich lidé téměř nevšimnou. Nejlépe je umístit reklamy tam, kde se lidé dívají. A ještě lépe tam, kde se pohybují myší.

V zásadě se jedná o to místo, kde se nachází samotný obsah. Já osobně bych vyhodil úplně banner v hlavičce, tím se mi celý web posune nahoru. Pole pro vyhledávání bych umístil napravo vedle loga nebo bych jej pro tak malý web zrušil úplně. Na jeho místo bych dal banner od invie, tak ať je co nejblíže obsahu (Tak aby jeho pravá hrana byla srovnaná s menu). Další horizontální banner bych dal nad mapu a další pod mapu. Na podstránkách bych umístil také horizontální bannery vždy pod trojici obrázků. To jsou místa kde se lidé určitě podívají. Také bych se snažil aby ty obrázky byly co nejvýše v obsahu a byla tak vidět i reklama ihned po zobrazení stránky.

Těmito kroky se docílí toho že reklama bude tam, kde jí lidé uvidí. Položte si sami sobě otázku. Všímáte si vůbec reklam, které jsou mimo obsah webu?

Toto je samozřejmě jen můj pohled na věc. Ještě je nutné to otestovat a případně opět upravit aby se efekt ještě maximalizoval.

Jaká je tedy odpověď na mou otázku „Kam dát reklamy aby byly výdělečné“? Už jsem jí částečně zmínil v textu výše. A jednoduchá odpověď: Tam kde si jich lidé všimnou. A ještě bych dodal: „a zaujmou je“.

 
Příspěvek byl publikován v rubrice Rady. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

1 komentář u Kam dát reklamy aby byly výdělečné?

  1. Turek napsal:

    Díky moc Bronzi za článek. Myslím že tvé postřehy a zkušenosti jsou správné. Teď na chvíli na průvodce nemám v plánu sahat, ale na podzim to vše poupravím Pokud to půjde, přeci jen jde o RS který nejde tak moc ohýbat. http://www.hostedit.cz verze 1

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>