Kdy zahodit web který máte pro pasivní příjem?

Už v minule jsem psal jak poznat, zda-li je web úspěšný. Tento článek na to bude úzce navazovat. Protože při určování toho kdy je web na obtíž se řídím stejným základním principem, který zní zisk / náklady > 1.

Tato rovnice je v podstatě úplně jednoduchá a nevyvratitelná a každý mi dá za pravdu že to ani jinak nejde. Problém však nastává v tom, že každý z nás podvědomě počítá z nižšími náklady než ve skutečnosti jsou. Jednu stránku tvoří náklady finanční. Tu si každý dokáže spočítat a každý jí reálně pociťuje. V tom problém není. Jenže je tu i druhá stránka a to je stránka časová. Tam už je pak velký problém.

Možná tyto věty sami znáte.

  • Vždyť jsem to jen registroval do pár katalogů, to bylo jen pár minut to nestojí ani za řeč.
  • No trochu jsem tam přesunul ty reklamy na jiné pozice ať vyzkouším jestli to má nějaký efekt. To bylo hned.
  • Jen jsem tam trochu upravil ty texty ať to lépe odpovídá klíčovým slovům, na které cílím.
  • Doporučil jsem pár článků na facebook / twitter / google+ ať mi sem přijdou nějací lidé.

A tak by se dalo pokračovat. Toto jsou přesně ty časové náklady, které mnoho z nás podceňuje. Možná že znáte přísloví 100x nic umořilo vola. Jestliže tyto náklady počítat nebudete, pak ony umoří Vás. Vřele doporučuji přečíst článek Znáte cenu svého času.

Pokud započítáte skutečně všechny náklady, pak se stačí jen řídit úvodní rovnicí a máte vystaráno.

Vždy mě například udivuje, když někdo na webtrhu prodává web, o kterém tvrdí že vydělá pasivně 90Kč za měsíc. A jako důvod prodeje uvede, že se jedná o web, který se nepovedl a chce se zaměřit na něco jiného. Podle jednoduché kalkulace, kdy mě provozní náklady na jeden web stojí měsíčně v průměru 20Kč včetně domény. Mi vychází čistý měsíční zisk 70Kč. Vždyť to není neúspěšný web. Mít takových 100 tak jsem v pohodě. Nepřijde mi příliš logické se takového webu zbavovat.

Existují 2 racionální důvody proč takový web prodat.

  1. Potřebuji rychle prachy. V tom případě to chápu.
  2. Ten pasivní příjem asi není zas až tak pasivní jak autor uvádí a snaží se toho webu prostě zbavit a nějak vydělat.

Takže závěrem. Vždy si pečlivě zhodnoťte Vaše náklady a to především ty časové a přemýšlejte zda je web web úspěšný nebo neúspěšný relativně a ne absolutně. Když mi osobně vydělává web 10Kč za měsíc aniž bych cokoli udělal, tak jej neprodám. Nemám k tomu nejmenší důvod.

 
Příspěvek byl publikován v rubrice Rady. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>